Tájékoztató online pénztárgép vásárlásához



1. Igényeljen regisztrációs kódot.

A regisztrációs kódot a PTGREG nevű nyomtatvány megfelelő lapjait kitöltve igényelheti. A nyomtatványt, a kitöltési útmutatót és a kitöltéséhez szükséges programot ide kattintva töltheti le. - Javasoljuk, hogy a nyomtatvány kitöltésévhez kérje könyvelője segítségét.

Regisztrációs kódot, vagy más néven üzembe helyezési kódot mindenkinek igényelnie kell, akinek online pénztárgépet kell használnia a nyugtaadási kötelezettség teljesítésére. Ehhez a fent említett nyomtatvány PTGREG-01 jelű lapját kell kitölteni, majd elektronikus vagy postai úton megküldeni azt a NAV részére.

2. Fáradjon be üzletünkbe amikor rendelkezésére áll a regisztrációs kód

Üzembe helyezéshez szükséges dokumentumok

Egyéni vállalkozó, őstermelő esetén:
  • Vállalkozói igazolvány, vagy a nyilvántartásba vételkor kiadott igazolás
  • Vállalkozó, őstermelő aláírása, személyi igazolványa
  • NAV Pénztárgép regisztrációs kód

Cég:
  • Cégkivonat (lehet 30napon túli vagy internetről lekért is)
  • Aláírási címpéldány
  • Aláírási címpéldányon szereplő személy és a személyi igazolványa
  • NAV Pénztárgép regisztrációs kód
  • Meghatalmazás, amennyiben nem az aláírásra jogosult személy köti meg a mobiltelefon szerződést
  • Meghatalmazáson szereplő személy és a személyi igazolványa

3. Jelentős változások a műszaki követelményekben
- megszűnik az adómemória (fekete doboz), úgynevezett Adóügyi Ellenőrző Egység (AEE) veszi át a szerepét, melybe már a gyártás során integrálni kell a mobil adatkommunikációt támogató SIM egységet.

- speciális vevő oldali kijelző, és kiegészítő állapotjelző fények, mobiltelefon antenna kerülnek beépítésre, melyek jelzik a pénztárgép készenléti állapotát, az elektronikus rendszerrel történő kapcsolatát, esetleg a készülék hibáját.

4. Mobiltelefon a pénztárgépben

A pénztárgép és a NAV szervere közötti adat továbbítás (30 percenként jelentkezik be a pénztárgép) az AEE egységbe épített mobiltelefonon keresztül történik, akkor is ha a készülék nincs hálózati feszültség vagy akkumulátoros táplálás alatt. Az AEE egység külön akkumulátorról működik.

Azt hogy melyik mobilszolgáltatóval kell szerződnie Önnek az dönti el melyik készüléket veszi meg. Ugyanis a készülék magyarországi forgalmazója dönti el melyik mobilszolgáltatóval köt szerződést. Annak a telefonkártyája kerül az adott online kasszába.

Ezek a telefonkártyák hálózat függetlenek. Azaz a hat mobilszolgáltató ( akikkel a NAV szerződést kötött) közül bármelyiknek a jelét érzékeli azon keresztül továbbítja az adatokat a NAV felé.

Önnek ezért a pénztárgép vásárlásakor valamelyik mobilszolgáltatóval is szerződést kell kötnie. Ennek költségeiről az árlistánkban tájékozódhat.

5. Nincs mobiltelefon térerő ott ahol a pénztárgépet elhelyezem

Online pénztárgép vásárlásra akkor is kötelezett vagyok.

De az adatszolgáltatás ( 30percenkét jelentkezik a pénztárgép a NAV szerverhez adattovábbításra) alól kérnem kell felmentést, a jogszabályban előír feltételekkel.

6. Online Kassza Bérlés

Tudni kell a pénztárgép bérlésnél, hogy a pénztárgép bérbevételekor az AEE egységet előre ki kell fizetni mert az az ÖN tulajdona lesz nem adható át senkinek. Az AEE egység a pénztárgép árának 50%-a vagy több.

7. Papír

Az online kasszák csak 1 tekercs papírt használnak. Nem kell kontroll szalag mert ott van helyette az AEE egység ami mindent tárol.

Papír csak hő papír lehet, aminek hátoldalán törvény által meghatározott szöveget, adatot kell feltüntetni. A legtöbb online pénztárgép az 57mm széles hő papírt használja.

8. Kötelező szerviz

A rendelet a pénztárgép használót kötelezi és felelőssé teszi, hogy az üzembe helyezéstől számított 1 éven belül kötelezően felül kell vizsgáltatnia az online pénztárgép akkumulátorának állapotát szervizzel. Ezt minden évben egyszer meg kell tennie. Amennyiben ezt nem teszi meg, a NAV szankcionálja. A NAV ezt ellenőrizni könnyen tudja , mert a pénztárgép az AEE egység akkumulátorának állapotát is jelzi a NAV-nak. Valamint azt is mikor lett cserélve utoljára.